Kun verkkokauppaohjelmisto on valmis ja graafisesti miellyttävä, on edessä yksi aikaavievimmistä vaiheista. Verkkokauppaan tulee syöttää kaikki myytävät tuotteet, esittelyt ja tuotekuvat. Lisäksi verkkokaupasta tulee löytyä tietosuoja, yritysesittely ja yhteystiedot sekä toimitusehdot. Nämä vaikuttavat suoraan verkkokaupan luotettavuuteen.
Verkkokaupan kävijäseurantaa on helppo toteuttaa ilmaisen Google Analytics -ohjelman avula, joka on helppo myös itse asentaa. Siitä näet päivittäiset ja kuukausittaiset kävijämäärät, millä hakusanoilla kävijät ovat saapuneet sivustolle, kauan he ovat viettäneet aikaa sivustollasi ja mitä linkkejä he ovat klikanneet.
Verkkokauppaasi tulee markkinoida, jotta asiakkaat löytävät yrityksesi. Markkinointiin voit käyttää hakukoneoptimointia, sosiaalista mediaa, bannerimainontaa, mainontaverkostoja ja offline-mainontaa, kuten tv-mainokset.